16 September 2009

jumpa doktor

jam 2.00petang aku gi jumpa doktor ....punyala pedih perut n sakit pinggang maklumla penyakit smua perempuan setiap bulan.....hati mulanya berdebar harap2 takdela sakit yang merbahaya(bukan ape penah ada cyst tu gi check).....

aku nyatakan pada doktor yang perjalanan period ku tak teratur....katanya itu perkara biasa pada orang pompuan....perubahan hormon...aku diberi ubat evening primerose oil.... pastu katanya aku kurang vitamin dan kalsium....hua kna banyak minum susu n makan buah gini....

then pesanannya padaku jangan terlalu berfikir nak anak...buat tak tau jer...kata doktor lepas akhir period hari pertama habis period hingga kesepuluh itulah time subur.....tak kirala period kita teratur atau tak...

betoi gak kata doktor tuh tapi pompuan mana yg dah kawin tak pikir nak anak...tambah jika orang duk tanya...tensen aku nk menjawab....tak paham2 ke blum rezki den....

1 comments:

mamamiya said...

salam,
aku bukanla lama sangat dialam rumahtangga...tapi sebagai kawan aku nk bg ckt tips dan pesanan...
sebagai pmpuan yg dah kawin mmgla keinginan nak jadi ibu tu ada...sesiapapon,jadi dlm hal ni bukannya sume isteri tu dapat keistimewaan tu...ade yg kena tggu bertahun2 nk dapat anak...kalau ade jual kat supermarket dh lama ko p li kan??
tapi nak watcamne dah takde REZEKI lagii..sabar jer...pasti ada...
biarla beribu2 org dtg tny...ko buat selambe jer...lagii bagus kita layan benda len dr lyn org ckpkan...
tula sebab aku tgk ko selalu sakit...sebab terlalu byk bfikir...
buat biasa jer...aku nk betulkan statement ats leh x?lau tak silap aku lepas ari ke 11 kita period...mase tu la kita suburkan...dari hari last period hingga ke 10 tu bukan time subur,so sape2 yg family planning tu leh la bersama waktu ni...hehe
tu je nasihatku buat kalini...maaf jika tersalah bahasa terlanjur perkataan...

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates