01 March 2009

tanpaku sedari...

sebagai manusia biasa aku juga tidak terlepas dari kesilapan...aku juga kekadang kalah dalam mengawal perasaan marahku...aku sering tertanya apa yang harus aku lakukan...macam mana nak buat semua orang gembira...tapi kekadang keadaan itu membuatkanku terluka...

hati ni terlalu mudah terguris...kukuatkan diri ni dengan melihat kesusahan orang lain...andai kuturutkan masalah nih tentu aku terus menerus menyeksa diri dan juga hati...

mungkin benar kata suamiku yang tercinta...Allah SWT letakkan kita dalam sesuatu situasi adalah kerana kita punya kekuatan dalam menghadapi keadaan itu.... setiap manusia diuji dengan masalah yang berbeza...
"Apabila kita melakukan kebaikan hendaklah kita ikhlas dan jangan sesekali kita sebut...kerana bimbang keadaan itu akan menghilangkan segala pahala kita..."

walau apa jua masalah yang kita alami...Allah SWT sentiasa bersama kita...lagi banyak kita diuji...lagi banyak kita akan merintih dan berdoa padaNya....

"Ya Allah Kau berikanlah hambaMu ini kekuatan dalam menempuh segala ujian...",

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates