22 March 2009

KITA HANYA MAMPU MERANCANG

Dalam hidup ini berbagai perkara yang kita impikan namun bukan semuanya kita perolehi...aku jua mempunyai impian seperti insan lain...kadangkala kurasa sedih,kecewa..dan berbagai rasa duka bertandang untuk menguji samada aku redho atau tidak akan ujian dr Allah SWT...

aku kadangkala cuba memyembunyikan kesedihan dan kedukaan..tapi bila sujud padaMu Ya Allah air mata ini tak dapat ku tahan lagi...Kau berikanlah daku kekuatan dalam menempuh hidup ini...

andai kutahu akan tiba masa ku...izinkan aku...bertaubat padaMu.dan terimalah taubat hambaMu yg hina ini..

2 comments:

Jafri Abu Bakar Mahmood said...

Ujian Allah datang dalam berbagai keadaan. tujuan hanya satu hendak menguji hamba-Nya. hanya orang-orang yang redho dengan ketentuan Allah akan selamat. bersyukurlah dengan segala ketentuan-Nya. sesungguhnya Allah tidak pernah berlaku zalim terhadap hamba-Nya.

Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi. tidak semstinya apa yang nampak baik bagi kita adalah baik bagi kita dan begitulah sebaliknya. Allah maha mengetahui apa yang terbaik untuk kita sebagai hamba-Nya.

Bersyukurlah..bersyukurlah dengan segala nikmat yang telah Allah kurniakan. Ingatlah..matlamat kehidupan adalah kesenangan akhirat.

Sayang adik.

sitihajar said...

huhuhu sayang abang juga...

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates