26 August 2009

kali pertama berbuka puasa dengan housemate

tersebutlah kisah...satu cerita ...di suatu petang...dua orang kawan serumah ni ingin masak bersama....ju housemate ku.."ct harini kita masak yer...ct makan tau.." itulah sms yang kuterima sebelum pulang...

dalam kotak fikiran apala minah ni nak masak...slesai solat dan mengaji ...aku menjengah ke dapur.."ju nak masak apo?..."entahla ct ada member bagi ayam tua nih...ada ke sruh masak rendang...mana ju tau masak...
pikir punya pikir "apa kata kita buat ayam goreng planta takpun masak madu kikik...idea ku beri"... tengok- tengok ayam tu mcm liat jer aku tukor plan ..masak kicap.."ct..ct masak kicap sedap...ct masakla k...ju goreng dulu nanti ct masak kicap..k"..."aik den pulak kena masak...

chef ct pun mula menjalankan peranannya memasak kicap fuh bau harum semerbak jer...blum tau rasanya ...posa kan... apo lg aku nk masak nih...aku pun goreng pekasam ikan puyu pemberian ibu mertuaku...pastu aku rebus telur masin sebijik...

ju sibuk bancuh air teh o nya ...

jam 7.15 makanan dah ready...berbuka 7.30...bila azan berbunyi je ...sama- sama kami berbuka posa...
nyum -nyum syukur jimat blanja haha..."ct...ekk ekk liat betul ayam nih...'kata ju... "haah liatla...mengingatkan kami pada crita bujang lapuk kik kik...

kebas mulut kami berdua makan ayam tuh.."masak kicap da sedap ..ayam pulak liat cikit..."ala ju ayam tua mmg liat",kami berdua meneruskn makan juga liat pun liatla sekali sekala test gigi kuat ke tak...hahahaha

memang tak boleh lupa mimik muka kami berdua...hua hua itula knangan bbuka posaku smalam...

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates