14 June 2009

aku merenung

........dah lama rasanya aku tidak buat apo apo ngomelan di sini...hanya pesanan dari artikel ku baca yang aku post kat sini...maklumla kesibukan kerja membuatkan aku takde idea nak di cetuskan....

.....kadangkala bila aku keseorangan aku sering merenung akan kehidupanku ini..... pelbagai dugaan dan rintangan telah kutempuhi...ada suka dan jua duka.... namun semuanya punya hikmah yang tersembunyi tak dapat kujangkau apakah ia....yang pasti apa berlaku Allah SWT sahaja yang tahu...dan apa diuji pasti untuk kebaikan hambaNya yang kerdil ini....

......kesunyian membuatkan diriku semakin dekat denganMu ya Allah....tatkala jatuh jua bangunku...Hanya Kau tempat ku mengadu....bila kulihat indah dan selesa kediamanku diami...sesekali terlintas di jiwa betapa ramai insan di luar sana merempat...takku lupa saat kematian hanya tanah menjadi rumahku...tiada lagi segala keselesaan.....ku akan bersendirian...pesanan dari suamiku "amalkanlah surah Al-Mulk" agar surah itu menjadi temanmu di dalam kubur nanti.....

...ku merenung jauh ke masa silamku...betapa jahil dan alpanya aku...mengejar dunia yang tidak ke mana...usiaku kian tua...takkan dapat kuundur masa...mujur Allah SWT mebangunkan daku dr fantasinya dunia...Dia juga menyedarkan aku akan segala dosa..kini ku kembali padaMu Ya Allah memohon ampun atas segala dosa...agar taubat ku diterima...

apakah bisa ku membela agamaMu ya Allah?...
dapatkah ku menjadi hamba yang Kau sayangi...?
Ya Allah jauhilah daku dari tipu daya dunia...jauhkan daku dari kelalaian...sedarkanlah daku tatkala ku terleka...
doronglah daku ke jalanMu Ya Allah....

Ya Allah ...kini kusedari dunia hanya persinggahan...akhirat jua yang kekal abadi...berikanlah daku kekuatan dalam menempuhi segala dugaan...Ya Allah,berikanlah daku jalan mendekatiMu ya Allah...tiada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolonganMu...

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates